Jak uruchomić analitykę w Google Analytics oraz skonfigurować skuteczną kampanię w Google Ads dla Twojej zrzutki?

Napisano 30 kwietnia, 2021
Jak uruchomić analitykę w Google Analytics oraz skonfigurować skuteczną kampanię w Google Ads dla Twojej zrzutki?

Zastanawiasz się nad tym, jak skonfigurować skuteczną analitykę w Google Analytics dla swojej zrzutki? A może chcesz uruchomić reklamy w Google Ads z pomiarem konwersji (wpłat) na zrzutkę? To wcale nie jest trudne, a efekty mogą być oszałamiające! Ten artykuł przedstawia krok po kroku konfigurację pełnej i skutecznej analityki w Google Analytics (wraz z pomiarem konwersji, czyli wpłat), a także ukazuje skalę możliwości, jakie taka poprawna konfiguracja otwiera. W artykule pokazujemy również związane z tym możliwości konfiguracyjne Google Ads.

Cały proces będzie się składał z następujących etapów:

  1. Założenie konta Universal Google Analytics;
  2. Skopiowanie trackera Universal Google Analytics i wklejenie go na swojej zrzutce (w specjalnie do tego przygotowanym polu w edycji zrzutki);
  3. Włączenie e-commerce tzn. śledzenia transakcji/wpłat na założonym koncie Universal Google Analytics;
  4. Założenie konta Google Ads;
  5. Połączenie konta Google Ads z kontem Universal Google Ananlytics;
  6. Ustawienie konwersji (transakcji e-commerce) w Google Ads jako importu konwersji (transakcji e-commerce) z Universal Google Analytics.

Jak to zrobić?

1. Przede wszystkim (po utworzeniu zrzutki) musisz założyć konto Universal Google Analytics (jeśli już masz konto Universal Google Analytics, przejdź do kolejnej sekcji) - to bardzo proste i zrobisz to pod tym linkiem (jeśli nie masz konta Google - najpierw musisz utworzyć takie konto - wszystkie te czynności wykonasz przechodząc do strony znajdującej się pod linkiem zamieszczonym przed nawiasem):

założenie_konta_analytics

Po wstępnym utworzeniu konta Universal Google Analytics (w trakcie tworzenia konta akceptujesz warunki usługi i wskazujesz swoje preferencje dotyczące ustawień - cały proces zajmuje około 2-3 minut i opisany jest poniżej) skonfigurujesz ustawienia swojego śledzenia zrzutki. Najpierw załóż konto Universal Google Analytics:

zalozenie_analytics_2

Następnie skonfiguruj usługę - ważne - wybierz ustawienia do utworzenia usługi Universal Google Analytics oraz ustaw walutę jako PLN (domyślnie jest USD) - analogicznie jak na screenie niżej:

analytics_3

W kolejnym kroku podajesz informacje dodatkowe i akceptujesz regulamin - gotowe! Konto Universal Google Analytics jest utworzone.

2. Następnie, po utworzeniu konta Universal Google Analytics, kopiujesz tzw. identyfikator śledzenia Twojego konta Google Analytics - wejdź w swoim koncie Universal Google Analytics w administrację -> w kolumnie usługa wybierz -> kod śledzenia:

analytics_4

Identyfikator śledzenia znajdziesz w miejscu zaznaczonym czerwoną ramką na widoku powyżej. Następnie przechodzisz do widoku edycji Twojej zrzutki, rozwijasz “dodatkowe ustawienia” i wpisujesz skopiowany we wcześniejszym kroku identyfikator śledzenia we właściwym polu:

integracja_analytics_zrzutka

3. Włączenie e-commerce (tzn. śledzenia transakcji/wpłat) na założonym koncie Universal Google Analytics jest kolejnym niezbędnym krokiem konfiguracji ustawień. Zrobisz to w swoim koncie Google Analytics przechodząc do zakładki administracja, a następnie w kolumnie widoku danych wybierając ustawienia e-commerce:

analytics_5

Po wejściu w ustawienia e-commerce włącz następujące pozycje:

analytics_6

Gotowe - po zapisaniu zmian Twoje konto Universal Google Analytics jest skonfigurowane do przyjmowania zwracanych przez nas danych dotyczących transakcji e-commerce. 

4.  Założenie konta Google Ads - zrobisz to pod tym linkiem wybierając “Rozpocznij teraz” i logując się na koncie Google Ads Twoim kontem Google (musisz zatem jedynie posiadać konto Google - ważne - użyj tego, które zostało użyte do logowania na koncie Uniwersal Google Analytics w krokach poprzednich - dzięki temu prosto połączysz konto Google Ads z kontem Universal Google Analytics w kolejnych krokach). Następnie tworząc konto Google Ads wskaż cel jak niżej:

analytics_7Dalej podaj nazwę Twojej firmy, a jako witrynę podaj adres swojej zrzutki - na przykład:

analytics_8

Do strony, która zostanie podana, użytkownicy przejdą po kliknięciu Twoich reklam:

analytics_9

Następnie utwórz pierwszą testową reklamę (jest to wymagany krok), podaj dane firmy, kartę do rozliczeń itp. Po zakończeniu tego procesu przełącz widok w tzw. ‘tryb eksperta’ (ustawisz go w prawym górnym rogu Twojego konta Google Ads):

analytics_10

W kolejnym kroku kliknij ‘przełącz widok’ aby Twój widok był zbliżony do pojawiającego się w kolejnych przykładach - zrobisz to w prawym górnym rogu konta:

analytics_11

Po przełączeniu widoku wejdź w kampanie i jeśli chcesz - wyłącz/usuń testową kampanię utworzoną podczas zakładania konta (wybierając ‘edytuj’):

analytics_13


Twoje konto Google Ads jest włączone - gratulacje! Właściwe kampanie reklamowe ustawisz później, po połączeniu konta Google Analytics oraz po włączeniu liczenia konwersji.

5. Połączenie konta Google Ads z kontem Universal Google Ananlytics - aby połączyć konta wejdź w ‘narzędzia’, a następnie - w ‘konfigurację’ i ‘połączone konta’:

analytics_15


Wybierz Twoje konto Google Analytics i kliknij połącz:

analytics_16

Podczas łączenia zaznacz poniższe opcje:

analytics_17

Gotowe! Twoje konto Google Ads oraz konto Universal Google Analytics są połączone.

6. Został ostatni krok - ustawienie konwersji (transakcji e-commerce) w Google Ads jako importu konwersji (transakcji e-commerce) z Universal Google Analytics. Aby to zrobić, wejdź w ‘narzędzia i ustawienia -> pomiar skuteczności -> konwersje’ w swoim koncie Google Ads:

analytics_17

Na kolejnym widoku wybierz ‘importuj’ i następnie ‘Google Analytics (UA)’:

analytics_18

W kolejnym kroku (po kliknięciu ‘dalej’) zobaczysz możliwość zaimportowania “Transakcji” (a dokładniej - transakcji e-commerce - które włączone zostały w kroku “3. Włączenie e-commerce”) jako konwersji na koncie Google Ads:

analytics_18

Po kliknięciu “importuj i kontynuuj” zobaczysz, że transakcje e-commerce skonfigurowane we wcześniejszych krokach pojawią się jako działania powodujące konwersję w Twoim koncie Google Ads:

analytics_19

Ważne - pamiętaj o tym, aby włączyć automatyczne tagowanie w koncie Google Ads - zrobisz to w ustawieniach konta Google Ads:

auto_tagowanie_ads

Warto również włączyć funkcję Google Signals na koncie Google Analytics (usługa -> gromadzenie danych):

google signals

Gratulacje! Twoje konta są połączone, a konwersje (transakcje e-commerce) współdzielone między nimi. Jeśli ktoś wpłaci lub wejdzie na Twoją zrzutkę, to jego działania zobaczysz w raportach LIVE w Twoim koncie Google Analytics:

live_analytics

Dokładne raporty wartości wpłat sprawdzisz w szczegółach dotyczących e-commerce:

analytics-ecommerce

Teraz możesz przejść do konfigurowania reklam w Google Ads i optymalizowania ich na pozyskiwanie wpłat na Twoją zrzutkę - zrobisz to wybierając wskazaną wyżej konwersję podczas tworzenia dowolnej kampanii:

analytics_20

Pamiętaj - możesz również, w oparciu o dane z Google Analytics, tworzyć grupy odbiorców - np. osoby odwiedzające Twoją zrzutkę. Do takich osób możesz później kierować reklamy (chociażby przypominające o wpłacie). Grupy odbiorców skonfigurujesz wchodząc w narzędzia -> zasoby wspólne -> zarządzanie odbiorcami Twojego konta Google Ads.

Ważne - w Google Analytics możesz również używać znaczników UTM - sprawdź jak to zrobić. Dzięki znacznikom UTM w swoim koncie Google Analytics rozpoznasz ruch z dowolnych źródeł. Zapoznaj się również z możliwościami śledzenia konwersji i konfiguracji reklam na Facebooku - przeczytaj dedykowany wpis na naszym blogu.

Poniżej znajdziesz dodatkowe przydatne linki:

a. Zakładanie konta Google Analytics: przeczytaj.

b. Konfigurowanie e-commerce w Google Analytics: przeczytaj.

c. Łączenie Google Ads z Google Analytics: przeczytaj.

d. Import konwersji Google Analytics do Google Ads: przeczytaj.

e. Tworzenie reklam i kampanii w Google Ads: przeczytaj

f. Konfiguracja tagowania automatycznego w Google Analytics (z poziomu Google Ads): przeczytaj.

g. Tagowanie kampanii niestandardowych Google Analytics (utm-y): przeczytaj.

Możesz również zapoznać się z artykułem dotyczącym używania Pixela Facebooka na swojej zrzutce - sprawdź.

Masz pytania lub uważasz, że artykuł wymaga uzupełnienia? Uzupełnij krótką ankietę - damy znać, gdy uzupełnimy wpis o nurtujące Cię kwestie!


 
Nadeszła rewolucja w przyjmowaniu wpłat.
Zamów kartę wpłatniczą
 

Zastanawiasz się nad założeniem własnej zrzutki? Zapoznaj się z informacjami poniżej!

Po pierwsze - jak to działa?

To proste - wchodzisz na zrzutka.pl (możesz też skorzystać z aplikacji mobilnej zrzutka.pl dostępnej w Sklepie Google Play oraz na App Store), podajesz dowolny cel zrzutki oraz kwotę i to wszystko - gotowe. Na utworzoną w ten sposób zrzutkę możesz od razu za darmo i błyskawicznie przyjmować wpłaty - wpłaty księgują się na Twojej zrzutce już w czasie około 1 minuty od ich zlecenia przez wpłacającego! Środki ze swojej zrzutki wypłacasz kiedy chcesz i tak często jak tego potrzebujesz, a dzięki opcji ekspresowych wypłat otrzymasz je na swoje konto w ciągu kilku minut od zlecenia wypłaty! Ważne - zrzutka.pl utrzymuje się głównie z darowizn - portalu możesz używać w 100% za darmo. Nie pobieramy żadnych obowiązkowych opłat od organizatorów zrzutek ani od wspierających - sprawdź.  

Po drugie - czy to działa?

530 000 zrzutek, ponad 300 000 000 zł zebrane na zrzutkach. Nasi użytkownicy oceniają nas na niemal 5/5 na ponad 2 000 opinii w Sklepie Google Play zobacz opinie i na niemal 9/10 na naszej stronie z ocenami (ponad 2 000 opinii) - sprawdź opinie. Również nasza aplikacja w App Store posiada analogiczne oceny (niemal 5/5). Zrzutki prywatne, np. na prezenty urodzinowe, zrzutki na realizację marzeń, zrzutki projektowe, zrzutki charytatywne, zrzutka na #SerceJulki, która zebrała ponad 1 900 000 zł, zrzutka dla Zhiry - psa-ratownika, która zebrała ponad 70 000 zł w ciągu zaledwie 30 minut - to tylko przykłady. Na zrzutka.pl zbierasz na dowolne, ustalone przez Ciebie cele!

a. Rekordowa zrzutka na ponad 1 900 000 zł:

b. Rekordowo szybka zrzutka (ponad 70 000 zł w 30 minut):

c. Nasz wybór najciekawszych zrzutek znajdziesz na stronie głównej zrzutka.pl.

najciekawsze zrzutki

Zrzutka.pl to jednak przede wszystkim dziesiątki tysięcy zrzutek prywatnych - urodzinowych, wyjazdowych, mających na celu rozliczenie wspólnych inicjatyw i innych. Jeśli chcesz przejrzeć więcej zrzutek - skorzystaj z naszej wyszukiwarki.

'Zwykła' zrzutka.pl to nie wszystko! Ostatnio dodaliśmy nowy serwis w ramach naszego portalu. Zrzutka cykliczna to rozwiązanie dla każdego, kto ma coś do zaoferowania swoim odbiorcom bądź po prostu chce umożliwić chętnym stałe wspieranie swojej zrzutki - oczywiście w modelu subskrypcji. Wspierający wpłacają comiesięczne, cotygodniowe lub codzienne kwoty na konto organizatorów. Organizatorzy dostają możliwość rozwoju swoich pasji i talentów, a wspierający – wspaniałe nagrody i satysfakcję ze wspierania ciekawych projektów! Brzmi interesująco? Tutaj sprawdzisz jak to działa.

zrzutka_cykliczna


Zrzutka cykliczna oraz zwykła zrzutka to też nie wszystko! Dzięki zrzutce patronowanej, zbierzesz pieniądze dla organizacji, z której celami najlepiej się identyfikujesz! Logo wybranej przez Ciebie fundacji/organizacji (wraz z informacją o tym, że objęła ona patronatem Twoją akcję) ozdobi widok Twojej zrzutki. Prowadzisz fundację lub inną organizację? Chcesz, aby użytkownicy zrzutka.pl mogli zbierać pieniądze właśnie dla Ciebie i na realizację Twoich celów? Dołącz do innych Patronów! Aby dodać swoją organizację, przejdź trzy proste kroki opisane tutaj (w sekcji “Jak zostać Patronem?”).

patronowane

Jeśli nadal masz pytania lub wahasz się czy możesz założyć zrzutkę - napisz!

Facebook Twitter


Komentarze 1

Aby dodać komentarz lub zarejestruj się.