Wróć do bloga

20 sposobów na wypromowanie swojej zrzutki.

20 sposobów na wypromowanie swojej zrzutki.

Napisano 2 czerwca, 2015
20 sposobów na wypromowanie swojej zrzutki.

Zrzutkę możesz wypromować korzystając z wbudowanych narzędzi w serwisie zrzutka.pl, jak również na wiele innych sposobów. Pierwsze 4 przedstawione sposoby dotyczą możliwości dostępnych wewnątrz serwisu, a pozostałe to sposoby na promocję poza nim.

Sposoby na promocję wewnątrz serwisu:

  1. Indywidualny alias zrzutki, dzięki któremu adres strony będzie prosty, przyjazny i łatwy do zapamiętania. Przykładowy alias: zrzutka.pl/niespodzianka. Alias jest opcją premium, którą możesz zakupić na okres 7,14 lub 30 dni.
  2. Status zrzutki promowanej, dzięki któremu Twoja zrzutka pojawi się na naszej liście tutaj. Status zrzutki promowanej jest opcją premium, którą możesz zakupić na okres 7,14 lub 30 dni.
  3. Wyróżnienie na liście zrzutek promowanych, dzięki któremu Twoja zrzutka pojawi się na samej górze listy. Wyróżnienie jest opcją premium, którą możesz zakupić na okres 7,14 lub 30 dni.
  4. Reklama na Facebooku, w której konfiguracji pomogą nasi specjaliści. Możesz skierować ją do osób, które odwiedziły Twoją zrzutkę lub do innej, wybranej przez Ciebie grupy odbiorców.


Sposoby na promocję poza serwisem:
  1. Załóż fanpage lub wydarzenie na Facebooku promujące Twoją zrzutkę (nie zapomnij dodać linku do zrzutki w opisie).
  2. Zaproś swoich znajomych do fanpage'a lub wydarzenia na Facebooku i poproś swoich znajomych o to samo.
  3. Udostępnij link do swojej zrzutki na Facebooku oraz poproś swoich znajomych o to samo.
  4. Stwórz własną stronę internetową promującą Twoją akcję i umieść na niej widget zrzutki - aby wygenerować widget, na stronie swojej zrzutki kliknij przycisk ...Więcej, a następnie </>Widget. Do stworzenia własnej strony polecamy darmowy Wordpress - pl.wordpress.com.
  5. Poproś swoich znajomych prowadzących blogi lub inne strony internetowe o dodanie wpisu promującego Twoją zrzutkę oraz, jeśli to możliwe, zamieszczenie widgetu zrzutki - aby wygenerować widget, na stronie swojej zrzutki kliknij przycisk ...Więcej, a następnie </>Widget.
  6. Skonfiguruj własną stopkę mailową dodając do niej link do zrzutki i uzasadnienie, dlaczego warto na nią wpłacić. Poproś o to samo swoich znajomych.
  7. Skonfiguruj swoją stopkę na forach dyskusyjnych dodając link do zrzutki i zachęcającą treść do jej odwiedzenia.
  8. Wydrukuj ulotki i plakaty promujące Twoją akcję wraz z linkiem do zrzutki. Przykładowe miejsca w których możesz powiesić plakaty i zostawić ulotki: przedszkola, szkoły podstawowe, licea, uczelnie, sklepiki osiedlowe, słupy i tablice ogłoszeniowe, kościoły, przystanki, dworce, ośrodki kultury, urzędy, bary i restauracje, kioski, myjnie i serwisy samochodowe, domy handlowe, boiska i sale sportowe, place zabaw, kwiaciarnie, fryzjerzy, solaria, salony kosmetyczne.
  9. Zwróć się z prośbą o pomoc w promocji swojej akcji do lokalnych mediów: stacje radiowe, telewizja, portale internetowe, gazety. Przedstawiaj swoją akcję krótko i konkretnie. Warto uzasadnić dlaczego jest to dla Ciebie tak ważne i jak wsparcie lokalnych mediów i społeczności wokół nich zgromadzonych może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu. Zaproponuj wspomnienie o patronacie na stronie zrzutki wraz z umieszczeniem loga. Jedną ze skuteczniejszych form dotarcia do takich mediów jest napisanie odręcznie listu z opisem Twojej historii, załączenie wywołanych tradycyjną metodą zdjęć oraz osobistych podziękowań od serca. Pamiętaj, aby się nie zrażać. Te media mają ogromną moc i zasięg. Warto po odręcznym liście wysłać jeszcze mail i odwiedzić redakcję osobiście.
  10. Poproś osobiście o wsparcie w promocji znane osoby, do których zaliczyć można: celebrytów, piosenkarzy, aktorów, pisarzy, polityków czy sportowców. Może ktoś z Twoich znajomych zna taką osobę osobiście? To ważne, ponieważ trudno jest odmówić pomocy znajomemu, a bezpośrednie dotarcie jest ogromnie pomocne. Czasami wystarczy tylko jeden wpis na Facebooku z linkiem do Twojej zrzutki, aby tego samego dnia zebrać kilkadziesiąt tysięcy złotych. Im więcej taka osoba ma fanów na Facebooku, tym lepiej.
  11. Wyślij wiadomości SMS zachęcające do odwiedzenia strony zrzutki i dokonania wpłaty. Aktualnie wiele telefonów posiada funkcję masowej wysyłki wiadomości SMS.
  12. Wyślij wiadomości e-mail do wszystkich odbiorców ze swojej książki adresowej. Pamiętaj, aby ustalić chwytliwy temat wiadomości - to on głównie decyduje o jej odczytaniu. Opisz krótko i konkretnie swoją akcję i nie zapomnij dodać linku do zrzutki. Poproś odbiorców o przekazanie wiadomości dalej swoim znajomym.
  13. Zwróć się do firm z bliskiego otoczenia. Najszybciej i najwygodniej, ale niestety najmniej skutecznie, zrobisz to drogą mailową. Bardziej skuteczna forma to bezpośredni telefon poprzedzony wysłaniem odręcznie napisanego listu. Najskuteczniejsza forma łączy wszystkie wymienione w poprzednich 2 zdaniach z wizytą osobistą. Pamiętaj, aby nie prosić tylko o wpłatę, ale również o udostępnienie informacji pracownikom oraz we własnych kanałach społecznościowych. Najłatwiej będzie zacząć od firm prowadzonych przez Twoich znajomych.
  14. Zwróć się o wsparcie akcji poprzez serwis DobryKlik.pl zarządzanym przez Poomoc.pl - http://www.poomoc.pl/kontakt.php


Dobre rady:

  • Nie spamuj! Nikt nie lubi być nękanym czy atakowanym. Komentarze pod innymi zrzutkami czy wszystkimi wpisami na Facebooku wcale nie pomagają - sprawdziliśmy to. Również w kontakcie z innymi osobami staraj się zachować dystans. Nie naciskaj ani nie wymagaj. Wsparcie Twojej akcji nastąpi tylko z dobrej woli, a takiej nie uzyskasz, jeśli będziesz zachęcać "na siłę". 
  • Mów/pisz o swojej zrzutce krótko i konkretnie. Do ludzi dociera zbyt wiele bodźców ze wszystkich stron. Często nie mają czasu, a czasem i ochoty, żeby czytać/słuchać każdą wiadomość. Postaraj się skrócić swój przekaz maksymalnie i skupić się na najważniejszych aspektach. Pozostaw odbiorcy możliwość dokonania własnego wyboru.
  • Zachęcaj kogo tylko możesz do wsparcia w promocji Twojej zrzutki. Nie każdy może sobie pozwolić na wsparcie, ale udostępnienie na Facebooku niewiele kosztuje. Z naszego doświadczenia i przeprowadzonych badań wynika, że właśnie dzięki takim udostępnieniom, na zrzutkach pojawia się najwięcej wpłat.
  • Bądź miły i zachowaj kulturę. W przeciwnym razie nie zdobędziesz zaufania, a bez niego możesz zapomnieć o sukcesie.
  • Wykorzystaj specjalny widget zrzutki - aby wygenerować widget, na stronie swojej zrzutki kliknij przycisk ...Więcej, a następnie </>Widget. Dzięki temu zwiększysz ilość wpłat ze stron, na których zostanie on osadzony.


Warto również poznać rady organizatorów udanych zrzutek, których udzielili w naszych wywiadach:

Facebook Twitter


Komentarze 294

Aby dodać komentarz lub zarejestruj się.